Toiminnan tavoitteet 2022
Joukkoliikenteen matkustajamäärä on palautunut vuoden 2019 tasolle
Toteuma – tavoite toteutui
Joukkoliikenteessä tehtiin vuonna 2022 yhteensä 42,6 milj. matkaa, mikä on noin 3 % enemmän kuin 2019, jolloin tehtiin noin 41 ,4 milj. matkaa. Tavoite toteutui.
Joukkoliikenneyhteyksiä Tampere-Pirkkalan lentoasemalle kehitetään
Toteuma – tavoite toteutui
Talviliikennekaudelle 2021-2022 toteutettiin linja 103, joka liikennöi suoraan Tampereen keskustasta Tampere-Pirkkalan lentoasemalle. Reitti kulkee keskustassa rautatieaseman ja linja-autoaseman kautta. Linjalla on yhteydet sekä lähteville, että saapuville lennoille. Omana lentoaseman yhteytenä linjan 103 vuorotarjontaa voidaan muuttaa nopeasti lentoliikenteen tarpeisiin. Palvelun markkinointia on kehitetty yhteistyössä BusinessTampereen kanssa. Tavoite toteutui.
Työntekijäkokemus on parantunut edelliseen vuoteen verrattuna
Toteuma – tavoite toteutui osittain
Työntekijäkokemuskyselyn tulokset parantuivat QWL-indeksin (Quality ofWorking Life) osalta edellisen vuoden joulukuun kyselyn tulokseen nähden. QWL-indeksi 12/2022: 71,7 % (12/2021: 68,4 %). Työntekijäkokemuskyselyn tulokset laskivat eNPS-arvon (employee Net Promoter Score) osalta, tulos oli 12/2022: 0,00 (12/2021: 23,08). Tavoite toteutui osittain.
Asiakaskokemus on parantunut joukkoliikenteessä edelliseen vuoteen verrattuna
Toteuma – tavoite toteutui
Joukkoliikenteen asiakaskokemuksen mittaamisessa otettiin syyskuussa 2021 käyttöön NPS-mittari. NPS mittaa asiakkaan suositteluhalukkuutta. Bussien osalta N PS-luku oli syys-joulukuussa 2021 24,9 ja ratikan osalta 43,0. Vuonna 2022 vastaavana ajanjaksona bussien N PS-luku oli 39,9 ja ratikan 74,8. Suositteluhalukkuus on bussien osalta hyvällä ja ratikan osalta erittäin hyvällä tasolla. Tavoite toteutui.